Najčešće greške u digitalnom marketingu – drugi deo

U ovom blogu smo govorili o pogrešnim uverenjima i predrasudama koje ljudi imaju o društvenim mrežama, ciljnoj grupi i povezanosti marketinga i prodaje. U ovom tekstu vam donosimo još tri karakteristične greške u digitalnom marketingu koje vas sprečavaju da ostvarite rezultate koje želite, i predlažemo kako da ih rešite.

Greška broj 4: Nema optimizacije, pogotovo kod lending stranica

Svaka kampanja mora da vodi na lending stranicu, a ta lending stranica mora da ima sve elemente koje lending stranica treba da ima. Da bi ispunila svoju svrhu, lending stranica mora da priča o konkretnim problemima ciljne grupe i da objasni kako će taj proizvod ili usluga rešiti te probleme. Ljudi često zaborave za koga pišu lending stranicu.

Pored toga, lending stranica mora da se optimizuje. Morate da pratite koliko dugo se neko zadržava i da li prelazi na sledeći deo prodajnog levka ili ne. Ako ne prelazi, ako se ne zadržava, ili ako se previše zadržava a ne prelazi — nešto nije u redu. Vašem potencijalnom klijentu onda nešto nije jasno i morate da vidite šta treba da promenite.

Sve mora da se testira i menja da bi se izbegle greške u marketingu. Na primer, imali smo situaciju kada smo promenili samo naziv lending stranice koja je bila poziv za vebinar i konverzija se povećala za 20%, što je ogromna razlika.

Greška broj 5: Propuštanje šansi da od novih ili postojećih klijenata napraviš stalne klijente koji često kupuju

Kada neko kupi vaš proizvod ili se pretplati na vašu uslugu, dobije poruku “Hvala na porudžbini”, “Kupili ste to i to, javićemo vam se” i slično. Umesto generičkih poruka zahvalnosti, mnogo je bolje da iskoristite priliku da klijentu ponudite još neki proizvod ili uslugu po specijalnoj ceni.

Poruka koju želite da pošaljete je: “Super, ovo ste kupili, sad imate mogućnost da kupite i ovo sa 10% popusta” ili “Uz ovo vam super ide i ova druga stvar, da li ste zainteresovani za to?”

Kada ljudi kupe nešto od vas, oni su vam već na neki način dali poverenje i postali su vaši klijenti. To treba da iskoristite i navedete ih da postanu stalni klijenti, što je prilika na koju ljudi često ne obrate pažnju i ne iskoriste je.

Još jedan nedovoljno iskorišćen alat u ovom procesu je mejl. Ako vidimo da je klijent nešto kupio, a nije se odlučio za sledeći korak odnosno da kupi sledeći proizvod, taj proizvod možemo da mu ponudimo ponovo. To ćemo uraditi tako što ćemo poslati mejl u kome mu nudimo taj proizvod sa, na primer, 10% popusta na limitirano vreme.

Takođe, ako je gledao nešto na stranici, ali nije kupio, mejl sa promotivnim popustom može da bude dobar način da ga navedemo da to kupi.

U prodajnom levku postoji dosta mesta gde ljudi mogu da “ispadnu.” Zato je važno da dobro sagledamo levak, vidimo gde su kakve stope konverzije i razumemo šta možemo da unapredimo kako bismo te ljude zadržali i vratili i povećali broj klijenata.

Greška broj 6: Sve se radi nasumično i nema strukture

Source: Unsplash

Postoji jedna čuvena izreka u marketingu: “Ja znam da 50% mog marketing budžeta daje rezultate, ali ne znam kojih 50%”. Zato mnogo ljudi svoj marketing radi nasumično, bez plana i strukture. Super stvar kod digitalnog marketinga je što je sve merljivo.

Jednom nam je klijent tokom razgovora koji služi da uspostavimo očekivanja rekao: “Marketing je excel tabela.” Naša reakcija je bila: “Super, to je tačno. Mi sada nemamo ništa u toj excel tabeli, ali hajde da počnemo da je pravimo.” Onda možemo da vidimo koji deo kako konvertuje, koliko ljudi gde dolazi, šta konkretno treba da se uradi pa da to ponovo merimo, pratimo, menjamo.

Uvek ima mnogo stvari koje mogu da se rade, a mi treba da na osnovu strategije i ciljeva napravimo redosled i strukturu aktivnosti, pa da onda jedno po jedno testiramo i probamo.

U najčešće greške u marketingu spada i to što ljudi ne prate rezultate i rade stvari nasumično. Zato treba da, pre nego što krenemo sa kampanjom, podesimo kako ćemo da pratimo rezultate i napravimo te excel tabele. Bez toga, pokrenuti kampanju znači “Bacam pare, pa će 50% raditi, a kojih 50% to ne znam.” Hajde da bar uložimo novac da naučimo šta radi i donosi nam rezultate, a šta ne.

Ovo su neke od glavnih grešaka sa kojima se susrećemo u razgovoru sa klijentima.

Kako biste ih izbegli, između ostalog, treba da:

  • Marketing pretežno posmatrate kroz podatke, a ne samo kroz kreativu
  • Strukturirate svoj pristup marketingu, pratite parametre i konstantno optimizujete svoj prodajni levak
  • Jasno odredite svoju ciljnu grupu, njihove probleme i brige, i pišete njima, a ne o sebi
  • Uvek imate u vidu svog idealnog klijenta — i dok dizajnirate svoj proizvod, i dok ga reklamirate
  • Obratite pažnju na postojeće klijente i potrudite se da ih učinite stalnim klijentima;
  • Koristite alate na adekvatan načina – od lending stranice do mejla.

Ako želite da čujete još nešto o ovoj temi, ali i o holističkom pristupu marketingu i odnosu marketinga i psihologije, pogledajte podkast Digitalk gde je naša Ana Brzaković pričala više o tome.

Ukoliko vam je potrebna pomoć sa digitalnim marketingom i želeli biste da sarađujemo, javite nam se.

Pročitajte još

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Kontaktirajte nas

Imate predlog za saradnju ili vam je potrebna neka od naših usluga?