Šta je lending stranica i zašto treba da je napravite još danas?

Ukoliko bismo napravili listu omiljenih termina stručnjaka za onlajn marketing, termin “Landing page” ili lending stranica bi svakako zauzeo visoko mesto na toj listi.

Lending stranica je, najkraće objašnjeno, posebna stranica na vašem sajtu do koje se uglavnom dolazi klikom na oglas i koja je kreirana posebno za marketing kampanje, sa ciljem da podstakne posetioca da izvrši jednu konkretnu akciju. Ta akcija može biti kupovina, pretplata, prijava na mejling listu… Suština lending stranice je da potencijalnom klijentu pomogne da odluči da li su mu proizvod ili usluga potrebni, kao i da iskoristi njegov inicijalni interes koji je pokazao klikom na vaš oglas.

Upravo se lending stranica pokazala kao jedan od najboljih alata za povećanje konverzije — tu dolazimo do još jednog termina sa naše liste iz uvodne rečenice. Šta je cilj većine onlajn marketing kampanja? Dobiti novog klijenta ili prodati neki proizvod. Do ovog cilja se može doći postepeno, ispunjavajući manje ciljeve, kao što su — pretplata na mejling listu, gledanje demo videa ili praćenje na društvenim mrežama. Stopa konverzije nam govori koji je procenat posetilaca naše stranice učinio ono što smo želeli od njega, odnosno odgovorio na naš poziv na akciju (CTA).

Razlog koji čini lending stranice toliko uspešnim u povećanju konverzije je činjenica da su posebno kreirane oko jednog CTA, kao i da je taj CTA povezan sa oglasom na koji je posetilac kliknuo. Dakle, već postoji interes korisnika na koji se lending stranica nadovezuje i teži da ga proširi.

Nakon što detaljnije objasnimo šta je lending stranica i koji su njeni benefiti, prikazaćemo “anatomiju” lending stranice — elemente koje bi efektivna lending stranica trebalo da ima, ali i podeliti dobre prakse i strategije kada je u pitanju pravljenje lending stranice.

Koja je razlika između lending stranice i početne (home) stranice?

Lending stranica je kreirana sa jednim ciljem — da posetioca koji je do nje došao klikom na oglas navede da ispuni ono što želite od njega pokazujući mu kakve koristi će on imati od toga.

Lending stranica treba da bude posebno kreirana za profil posetioca koji će do nje doći kada klikne na vaš oglas. Idealno je da imate različite stranice za različite oglase i da posetiocu ponudite upravo ono što je tražio kroz pretragu.

Prema definiciji Google AdWords-a, “lending stranica se koristi u Google AdWords-u ili pay-per-click (PPC) marketingu kao veb stranica koja se pojavljuje kada korisnik tokom pretraživanja klikne na reklamu ili oglas. Lending stranica bi trebalo da reflektuje ono što govorite korisniku u oglasu — na primer, ukoliko reklamirate tviter usluge, dovedite korisnika na lending stranicu koja govori o tviter uslugama, a ne na stranicu koja im nudi ceo spektar onlajn marketing usluga.”

Lending stranice se ne koriste samo kada su u pitanju Google reklame, već posetioci dolaze do njih i sa svih ostalih kanala komunikacije, kao što su društvene mreže, mejlovi, reklame na različitim sajtovima…

O značaju lending stranice u onlajn marketinu govori i činjenica da je kvalitet lending stranice jedan od indikatora prema kome Google AdWords ocenjuje vaš oglas. Za svaki oglas na Google AdWords-u daje se ocena kvaliteta (Quality Score) na osnovu 3 stvari: termina za pretragu na koje ciljate, sadržaja i kvaliteta oglasa i lending stranice. Ukoliko je vaš Quality Score visok, možete dobiti nižu cenu po kliku.

Bitno je naglasiti da lending stranica nije isto što i početna stranica (homepage). Dok na početnoj stranici imate više različitih CTA i mnoštvo linkova na koje korisnik može kliknuti, na lending stranici bi trebalo da imate samo jedan, i to onaj koji je u najužoj vezi sa oglasom putem kog se do lending stranice dolazi.

Lending stranice su nastale upravo zbog toga što bi dovođenje novog korisnika na vašu početnu stranicu moglo da zbuni nekoga ko je prvi put čuo za vaš sajt i vašu firmu, kao i da ga navede da se “izgubi” u mnoštvu linkova i opcija. To je upravo ishod koji lending stranica pokušava da izbegne, dajući korisniku samo jednu opciju za nastavak, a to je CTA.

Koje vrste lending stranica postoje?

U zavisnosti od vrste vašeg biznisa i krajnjeg cilja koji želite da postignete onlajn marketing kampanjom, možete se odlučiti za jednu od dve primarne vrste lending stranica:

  1. Clickthrough landing page — Ukoliko je vaš neposredan cilj prodaja ili pretplata, clickthrough lending stranica je dobar izbor. Ova vrsta lending stranice navodi posetioce na formu putem koje oni mogu izvršiti kupovinu ili se pretplatiti na vašu uslugu. Pored toga što su pogodne za onlajn kupovinu, dobre su i kod prijavljivanja za besplatne probne periode ili demo prikaze vašeg proizvoda ili usluge.
  2. Lead generation landing page — Za razliku od prvog tipa lending stranice čiji je neposredan cilj prodaja ili pretplata, kod lead generation lending stranica cilj je prikupljanje “lead-ova,” kao što joj i samo ime kaže. Ova vrsta lending stranice primarno služi za prikupljanje podataka o vašim posetiocima, kako biste kasnijom komunikacijom uspostavili odnos poverenja i na kraju ih konvertovali u klijente. Uglavnom uključuju formu gde posetioci mogu ostaviti svoju mejl adresu i druge potrebne informacije koje kasnije možete koristiti za marketing kampanje. Kako biste ih motivisali da se prijave na vašu mejling listu, posetiocima možete da ponudite razne korisne besplatne sadržaje, kao što su kuponi, vebnari, e-knjige i slično. Kada prikupite mejlove, treba da uspostavite komunikaciju sa vašim potencijalnim klijentima, što se najbolje radi uz mejl sekvencu dobrodošlice o kojoj smo pisali u posebnom tekstu.

Koji su glavni benefiti lending stranice?

Postoji mnogo dobrih razloga zbog kojih bi trebalo da počnete da koristite lending stranice u svojim onlajn marketing kampanjama, ukoliko već niste. Lending stranice povećavaju stopu konverzije jer na ubedljiv i jednostavan način stavljaju potencijalnom klijentu do znanja zašto bi trebalo da uradi ono što tražite od njega.

Pored toga, omogućavaju vam da proširite svoju mejling listu i uspostavite komunikaciju sa potencijalnim klijentima, kao i da ostvarite konkretan cilj koji marketing kampanja ima.

Lending stranice su ključne za kvalitet vaših plaćenih oglasa i njihovu optimizaciju, jer vam omogućavaju uvid u statistiku o aktivnostima posetilaca vašeg sajta. Njihov uspeh je merljiv i analitički podaci koje dobijate u ovom slučaju vam mogu direktno ukazati na načine na koje možete da poboljšate svoju onlajn marketing strategiju, koristeći tehnike poput A/B testiranja o kojoj će kasnije biti reči.

Šta lending stranica treba da sadrži?

Svaka uspešna lending stranica bi trebalo da sadrži sledeće elemente i ispoštuje određenu formu kako bi donela željene rezultate:

  1. EFEKTAN NASLOV — Naslov lending stranice je vaša prilika da posetioca ubedite da uradi ono što tražite od njega. Trik je u tome što naslov ne nudi mnogo prostora, ali taj prostor svakako morate da iskoristite da motivišete kupca i objasnite mu “šta on ima od toga.”

    Naslov bi trebalo da jasno i neposredno iznese “value proposition” ili ponudu vrednosti — ono što čini vaš proizvod ili uslugu privlačnim za potencijalnog klijenta, kao i šta će on dobiti od toga što će postati vaš klijent. Pametno upotrebite reči, jer naslov treba da prenese ponudu vrednosti na ubedljiv i koncizan način.

    Podnaslov je tu da vam pomogne u tome, on takođe treba da bude orijentisan ka posetiocu i da podrži osnovnu poentu vaše ponude vrednosti. Veliki font i boldovana slova u naslovu se preporučuju, jer služe da privuku pažnju posetiocu.

  1. ATRAKTIVAN DIZAJN — Dizajn je jedan od veoma bitnih aspekata uspešne lending stranice, imajući u vidu da je njen cilj da proširi interesovanje posetioca i zadrži njegovu pažnju. Zbog toga je dobro koristiti atraktivne templejte, kao i umeren broj fotografija, ilustracija i drugih elemenata.

    Umerenost je ključ — dizajn treba da izgleda kompaktno i prijatno, ali lending stranica nipošto ne sme da bude haotična, jer će to zbuniti posetioca i navesti ga da napusti stranicu. Lending stranica ne treba da sadrži previše elemenata, poput linkova koji bi mogli da odvedu posetioca negde drugde. Ukratko, lending stranica ne bi trebalo da sadrži ništa što bi moglo skrenuti pažnju korisnika sa CTA. Svi elementi dizajna treba da budu usmereni ka CTA-u.

    Dizajn lending stranice, u smislu boja, fontova i drugih elemenata, treba da bude povezan kako sa glavnim sajtom, tako i sa oglasima. Bitno je da potencijalni klijent prepozna vašu doslednost u vizuelnom identitetu, jer će to ostaviti dobar utisak i pomoći vam da lakše uspostavite odnos poverenja.

  1. NAGLAŠEN CTA “ABOVE THE FOLD”— Pre nego što napravite lending stranicu, bitno je da jasno definišete šta želite da posetilac uradi. To će biti vaš poziv na akciju (CTA), glavni element lending stranice. Kao i kod mejlova dobrodošlice, o kojima smo već pisali, bitno je da imate jedan CTA, da jasno stavite do znanja posetiocu šta je njegov sledeći korak i kreirate sav ostali sadržaj na stranici tako da ga ubedite da taj učini taj korak.

    Jednom kada odredite šta je vaš CTA, potrudite se da ga učinite najupečatljivijim i nezaobilaznim elementom vaše lending stranice. To znači da CTA treba da privuče pažnju i da se nalazi u kontrastu sa ostatkom stranice — to možete učiniti bojama, fontom ili vizualima. Nemojte staviti CTA samo na jedno mesto na lending stranici, obavezno ga ponovite više puta. Svakako bi jednom trebalo da se nalazi “above the fold” ili u gornjem delu stranice u kom se nalazi i naslov i koji posetilac vidi čim uđe na stranicu. Ovaj termin koristi se odavno i vuče poreklo od štampanih novina, kada su najbitnije stvari stavljane na gornji deo naslovne strane, “iznad preklopa.” To je princip koji želite da pratite i kada kreirate svoju lending stranicu, jer ne želite da terate posetioca da skroluje kako bi došao do vašeg CTA.

    Osim na početku, CTA bi trebalo da postavite i na kraju stranice, kao i u delu u kome šire objašnjavate benefite za potencijalne klijente i otklanjate njihove sumnje.

  1. KONCIZAN TEKST ORIJENTISAN KA CILJNOJ GRUPI — Pri pisanju teksta, uvek imajte u vidu da on treba da bude orijentisan na kupca i da mu najjednostavniji način objasni benefite koje će imati ukoliko kupi vaš prozivod, prijavi se na vašu mejling listu, webinar ili uradi nešto treće.

    Ne bi trebalo da naširoko pišete o vašem brendu ili o karakteristikama proizvoda/usluge, već da u prvi plan istaknete pogodnosti za vašeg potencijalnog klijenta.

    Kako biste svoj tekst učinili efektnim koristeći što manje reči, ključno je dobro poznavanje ciljne grupe. Treba usmeriti svoje argumente ka njihovim potrebama, strahovima, željama ili frustracijama i onda objasniti na koji način upravo vaš proizvod ili usluga može da im reši problem ili olakša život. Da biste izgradili poverenje sa ciljnom grupom i na dobar način preneli svoju poruku, koristite reči koje vaša ciljna grupa koristi. Jedna od naprednih strategija u onlajn marketingu je prilagođavanje lending stranice specifičnoj fazi u kojoj se kupac nalazi na svom putu (The Buyer’s Journey) — fazi svesti, fazi razmatranja i fazi odluke.

    Najbolji način da pristupite upoznavanju ciljne grupe je kroz razgovore, ankete i istraživanja. Ukoliko niste sigurni odakle da krenete, možemo vam pomoći u tome, imajući u vidu da je istraživanje ciljne grupe jedna od usluga za koje je naša agencija specijalizovana.

    Takođe, tekst treba da bude čitljiv i razumljiv, podeljen u kratke pasuse, dok najznačajniji delovi treba da budu naglašeni. Ljudi ne čitaju tekst detaljno, već uglavnom prelete preko njega, tako da bi bilo dobro da imate podnaslove koji će skrenuti pažnju čitaocu na najvažnije delove.

  1. ISKUSTVA KLIJENATA — Jedan od elemenata koji vam može najbolje koristiti da ulijete poverenje potencijalnim klijentima je deo u kome iznosite iskustva zadovoljnih klijenata. Kako je cela lending stranica usmerena na pokazivanje koristi koje oni mogu da imaju od vas, jedan od najboljih dokaza za to su preporuke ljudi koji su već kupili vaš proizvod ili uslugu. Ovo celu komunikaciju čini personalizovanom i pomaže posetiocu da stekne poverenje prema vašem brendu. Svako od nas će se lakše odlučiti na određenu akciju ukoliko pročitamo iskustva realnih ljudi koji su to učinili pre nas i ostvarili pogodnosti od toga.

    Testimonijali mogu biti u različitim formatima, kao što su printskrinovi komentara, mejlova i poruka zadovoljnih klijenata, video format ili standardna tekstualna forma koju čine paragraf i fotografija. Važno je da posetilac može da vidi ime i lik osobe koja svedoči o kvalitetu vaših proizvoda ili usluga jer to povećava verodostojnost.

  1. ZAVRŠNA REČ — Još jedno mesto za vaš CTA je sam kraj stranice, na kome ćete još jednom sumirati sve što je rečeno i pomoći posetiocima koji se vagaju da prelome na vašu stranu. Završni pasus bi trebalo da bude koncizan i da efektno prenese poentu koju ste izložili na celoj lending stranici u par rečenica.

Bonus saveti i dobre prakse kod pravljenja lending stranica

Uspešna lending stranica ne treba samo da sadrži sve ključne elemente, već i da prati određena pravila i sledi primere dobrih strategija kako bi maksimalizovala svoj učinak. Neke od glavnih “do’s and don’ts” ćemo izložiti u ovom delu.

  1. UKLONITE NAVIGACIJU KA DRUGIM STRANICAMA — Ne želite da vaš posetilac odluta negde drugde i zaboravi na vaš CTA, stoga bi trebalo da sa lending stranice uklonite sve linkove koji bi mogli da odvuku posetioca negde drugde. To uključuje i glavni meni vašeg sajta. Cilj je da posetilac klikne na CTA, sve ostalo što bi moglo da mu skrene pažnju i navede ga van tog puta treba isključiti.

  1. NE TRAŽITE PREVIŠE INFORMACIJA — Ukoliko je vaš cilj da se posetilac pretplati na vašu mejling listu i ostavi vam kontakt podatke, onda tražite samo ime i mejl adresu. Jednostavni formulari imaju veće šanse da budu ispunjeni, tako da ukoliko tražite mnogo dodatnih informacija od posetioca pri prvom “susretu”, on će verovatno izgubiti interesovanje. Bitno je da uspostavite komunikaciju sa njima putem mejl adrese, što će vam omogućiti da započnete da gradite odnos poverenja sa vašim potencijalnim klijentima. Ostavite traženje dodatnih podataka za neku sledeću fazu u tom procesu.

    Ukoliko je se vaš CTA odnosi na prodaju i vaša lending stranica vodi kupca direktno u “korpu” na vašem sajtu, odakle on odluči da nastavi sa kupovinom, tražite osnovne podatke koji su vam potrebni za izvršavanje transakcije, kao što su adresa za dostavu i informacije o plaćanju. Kada kupac to ispuni, obavezno uključite i stranicu za potvrdu transakcije, a tek nakon što kupac potvrdi transakciju tražite još podataka koje ćete koristiti u kasnijim marketing kampanjama kako biste od njega napravili redovnog kupca.

  1. KORISTITE A/B TESTIRANJE ZA OPTIMIZACIJU — Kako biste testirali uspešnost i stopu konverzije lending stranice, napravite dve lending stranice koje će biti potpuno iste, osim jednog elementa koji će se razlikovati. Taj element može biti naslov, pozicija CTA, boje, neki deo teksta… Pratite analitiku i na osnovu nje utvrdite koja stranica bolje prolazi, onda zadržite verziju elementa sa te stranice. Ovo možete raditi za sve elemente na vašoj lending stranici dok ne dođete do optimalnog rezultata.

Zaključak

Lending stranice vam omogućavaju da se potencijalnim kupcima koji kliknu na vašu reklamu obratite na mnogo efektniji i personalizovan način i jasno im stavite do znanja zbog čega bi trebalo da urade ono što želite od njih. Kroz elemente kao što su iskustva klijenata, možete da zadobijete poverenje potencijalnih kupaca, a kroz forme za prijavu na mejling liste možete da uspostavite direktan kanal komunikacije sa njima.

Razlog zbog koga su lending stranice toliko popularne među marketing stručnjacima je upravo njihova korisnost u optimizovanju stope konverzije i poboljšanju rezultata onlajn marketing kampanja. Naše dugogodišnje iskustvo nas je naučilo kako da najbolje iskoristimo potencijal koji lending stranice pružaju i rado ćemo vam pomoći ukoliko biste želeli da ih uključite u svoju marketing strategiju.

Pročitajte još

Kontaktirajte nas

Imate predlog za saradnju ili vam je potrebna neka od naših usluga?