Mejlovi dobrodošlice kao način da izgradite poverenje i pretvorite potencijalne klijente u redovne

Više od polovine svetske populacije koristi mejl, što znači da je ovo kanal komunikacije koji ne smete zaobići, ukoliko želite da vaša digitalna marketing strategija donese rezultate. U svetu, mejling liste zovu “bankomatom” zbog toga što pametno i efikasno korišćenje promotivnih mejlova može doneti značajan profit. Međutim, da bi to bilo moguće, morate graditi poverenje, brinuti o ljudima na svojoj listi, imati adekvatan proizvod ili uslugu koju nudite svojoj ciljnoj grupi i koristiti opcije mejl marketinga na pravi način.

Kod mejling lista je veoma bitan način na koji ih gradite. Kada vam neko ostavi svoju mejl adresu, on vam time već poklanja određenu dozu poverenja, daje vam direktan kanal za komunikaciju i očekuje da taj kanal iskoristite.

Iskoristite svoju lending stranicu ili druge kanale da privučete što veći broj ljudi koji će vam ostaviti svoje kontakt podatke i mejl jer ste ih zainteresovali za ono što nudite.

Imajte na umu da “kupovina” mejl adresa jeste brži ali nije dobar način za izgradnju mejling liste, jer do tih kontakata niste došli tako što ste nekoga zaintrigirali vašom internet prezentacijom, pa su samim tim daleko manje šanse da će ti ljudi biti zainteresovani za vaše proizvode ili usluge koje nudite.

Postoji više različitih vrsta mejling lista, ali u suštini se mogu izdvojiti dve osnovne – mejling liste postojećih i potencijalnih klijenata.

Postojeći klijenti su već kupili vaš proizvod ili uslugu, dok su potencijalni klijenti ostavili svoje kontakt podatke prilikom prijave na njuzleter ili preuzimanja besplatnog sadržaja koji ste im ponudili u zamenu za njihovu mejl adresu. U pitanju su dve različite ciljne grupe, što znači da bi trebalo da upotrebite različite strategije kada im šaljete mejlove.

Kada na raspolaganju imate mejling listu, sledi mnogo pitanja — “Kako mejl treba da izgleda? Šta treba da piše u mejlu? Koliko često treba slati mejlove?” Postoji više različitih tehnika i strategija kada je mejl marketing u pitanju, kao i nekoliko tipova mejlova koje šaljete svojim pretplatnicima. Jedan od najvažnijih mejlova koji treba da pošaljete na početku, kada vam neko ostavi svoju mejl adresu, je mejl dobrodošlice, čiji ćemo značaj i benefite objasniti u narednim pasusima.

Šta je cilj mejl sekvence dobrodošlice?

Mejlovi dobrodošlice (Welcome email sequence) predstavljaju prvu sekvencu mejlova koje šaljete korisniku nakon što vam je ostavio kontakt podatke i kojim težite da uspostavite prijateljski odnos sa pretplatiocem, započnete uspešnu komunikaciju i počnete da zadobijate njihovo poverenje. Treba da se sastoji od 4-7 mejlova koje ćete poslati u prve dve nedelje.

Kroz mejlove dobrodošlice treba da upoznate pretplatnika i pokažete mu na kako vaši proizvodi i usluge mogu da mu pomognu, ali i da razvijete osećaj znatiželje koji će učiniti da klijent ostane zainteresovan za mejlove koje ćete mu ubuduće budete slali.

Kada je reč o postojećim klijentima, cilj vaše mejl sekvence dobrodošlice je izgradnja dobrog odnosa sa njima i povećanje njihovog zadovoljstva – objasnite im kako da u potpunosti iskoriste mogućnosti koje vaši proizvodi ili usluge pružaju i motivišite ih da postanu redovni ili aktivni klijenti, kao i da vas preporuče prijateljima.

Potencijalni klijenti predstavljaju drugu ciljnu grupu sa kojom tek treba da izgradite poverenje, što treba da bude cilj mejl sekvence dobrodošlice koju šaljete ovoj grupi. Stavite im do znanja da želite da sarađujete sa njima, edukujte ih i objasnite im kako će im vaš proizvod ili usluga pomoći. Ukratko, motivišite ih da postanu vaši klijenti.

Ovaj tekst je fokusiran na potencijalne klijente.

Zašto vam je potrebna email sekvenca dobrodošlice?

Postoji više razloga zašto bi trebalo da usvojite praksu slanja mejlova dobrodošlice, što potvrđuje i statistika. Većina ljudi — čak 3/4 — očekuje da primi mejl dobrodošlice kada se prijave na vašu mejling listu. To je jedan od razloga zbog kojih mejlovi dobrodošlice imaju za 42% veći stepen otvaranja od običnih promotivnih mejlova.

Pored toga, ovi mejlovi će učiniti da vaša marketing strategija bude uspešnija na duži rok, što ilustruje podatak da će pretplatnici koji pročitaju mejl dobrodošlice pročitati više od 40% sadržaja koji im pošaljete u narednih 180 dana.

Sada kada smo izneli argumente u prilog slanja mejlova dobrodošlice, detaljnije ćemo objasniti šta mejlovi dobrodošlice treba (i šta ne treba) da sadrže i kako bi trebalo da ih napišete da biste postigli optimalne rezultate.

Šta mejl dobrodošlice ne treba da bude

Pre nego što iznesemo glavne elemente mejlova dobrodošlice i savete za njihovo pisanje, bilo bi dobro razjasniti šta ovi mejlovi nisu i ne treba da budu.

Bitno je napraviti razliku između servisnih mejlova i mejlova dobrodošlice. Servisni mejlovi pružaju neku informaciju ili potvrdu o tome da ste uspešno izvršili određenu radnju. Na primer, dolaze u obliku potvrde da ste se registrovali na sajt, potvrde šifre, informacija o narudžbini…

Za razliku od servisnih mejlova, mejlovi dobrodošlice predstavljaju deo šire marketing strategije i jednu od mogućih mejl sekvenci koja služi za približavanje brenda, započinjanje uspešne komunikacije sa njima i negovanje njihovog pozitivnog utiska.

Takođe, ne treba mešati promotivne mejlove sa mejl sekvencom dobrodošlice. Promotivni mejlovi se pišu drugačije i šalju se u okviru kampanja. Mejlovi dobrodošlice su takozvani “nurture” mejlovi kojima vodite računa o vašim potencijalnim klijentima, upoznajete ih i gradite poverenje, da bi se oni lakše i brže odlučili da kupe od vas kada krenete sa promo kampanjom.

Mejl dobrodošlice treba da na jednostavan način prenese vašu poruku i motiviše pretplatnika uradi ono što želite od njega — da popuni anketu kako biste ga bolje upoznali, prijavi se za besplatan trial ili vas zaprati na društvenim mrežama.

Kako da napišete mejl dobrodošlice koji donosi rezultate?

  1. Imajte u vidu profil osobe kojoj šaljete mejl — Mejl dobrodošlice treba da bude u potpunosti usmeren ka čitaocu. Zbog toga je bitno odredite i što bolje upoznate svoju ciljnu grupu.

Mejl dobrodošlice treba da bude orijentisan ka upoznavanju potencijalnog klijenta i motivisanju potencijalnog klijenta da detaljnije istraži ono što nudite. Bitno je da se pretplatnik oseti važnim i dobrodošlim u vašoj zajednici, kao i da shvati da vi znate to o čemu pričate, da vam je stalo i želite da izgradite odnos poverenja. Cilj je da pretplatnik poželi saradnju sa vama u budućnosti i da vas ima u vidu.

  1. Tajming je važan — Uobičajena praksa je da se mejlovi dobrodošlice šalju odmah nakon što se osoba prijavi na mejling listu — čak 75% mejlova dobrodošlice se pošalje istog dana.

Kao što smo pomenuli u uvodu, pretplatnici očekuju da prime mejl dobrodošlice, a što ga pre dobiju, veće su šanse da će ga pročitati. Treba iskoristiti trenutak kada su pretplatnici najresponzivniji. Interesovanje pretplatnika za ono što nudite je u uzlaznoj putanji u trenutku prijave na mejling listu i to je impuls koji treba pametno iskoristiti. Ukoliko čekate nekoliko dana, pretplatnik će verovatno izgubiti interesovanje koje je imao u trenutku prijave.

Narednih 7-14 dana predstavlja dobar vremenski okvir za slanje dodatnih mejlova u kojima možete tražiti više podataka od pretplatnika ili u kojima možete ponuditi različite benefite, ali kada je prvi mejl dobrodošlice u pitanju, treba ga poslati što pre.

Srećom, danas postoji mnogo alata i servisa za automatizovano slanje mejlova koji vam mogu pomoći, kao što su Campaign Monitor ili MailChimp, tako da možete odabrati onaj koji najviše odgovara vašem biznisu i vašim potrebama.

  1. Naslov mejla treba biti upečatljiv — Naslov ili predmet mejla (Subject Line) je izuzetno bitan, jer je to prva stvar koju će pretplatnik videti kada primi mejl. Ključno je da naslov bude efektan, a još bolje bi bilo da bude personalizovan — da se pretplatniku obratite imenom, ukoliko vam je ostavio taj podatak.

U zavisnosti od vrste vašeg biznisa, kao i primarnog cilja mejla, naslov možete napisati tako da bude formalan, šaljiv ili intrigantan — najbitnije je da privuče pažnju i zainteresuje pretplatnika da otvori i pročita mejl. Možete da uključite reč “Dobrodošli” ukoliko se to uklapa u vaš kocept, nemojte misliti da to treba izbegavati jer je uobičajeno.

Kada osmislite naslov mejla, možete iskoristiti opciju koju pruža sajt Omnisend da testirate efektivnost vašeg naslova.

  1. Prilagodite tekst pozivu na akciju, ali i čitaocu — Ne postoji samo jedan dobar način da se napiše mejl dobrodošlice. Tekst vašeg mejla može biti jednostavan i koncizan — može čak biti i jedna rečenica, ukoliko je dovoljno efektna. Sa druge strane, možete iskoristiti mejl dobrodošlice da ukratko ispričate priču o vašem brendu i naglasite vašu misiju i ciljeve.

Ono što uvek treba da imate u vidu je da čitalac u vašem mejlu mora pronaći odgovor na pitanje “Šta ja imam od toga?” Sadržaj treba da bude prilagođen čitaocu i da mu objasni benefite koje će imati ukoliko učini sledeći korak koji tražite od njega. Razmislite šta je vašem čitaocu bitno, kako mu možete pomoći i zašto bi trebalo da budu deo vaše zajednice. Takođe, možete da adresirate sumnje u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom.

Imajte na umu da jedan mejl treba da ima samo jedan CTA (poziv na akciju). Prema toj akciji na koju ih pozivate treba da skrojite ceo mejl. Ako im tražite da urade pet stvari u jednom mejlu, neće uraditi ni jednu.

  1. Personalizujte mejl

Personalizovanost će takođe uticati na to da se čitalac bolje poveže sa vama, tako da je direktno obraćanje imenom dobra praksa za mejlove dobrodošlice. Možete da njihovo ime spomenete nekoliko puta unutar tela mejla, pa i da njihovo ime stavite u naslov mejla.

Zatim, ovi mejlovi bi trebalo da imaju karakter prijateljske konverzacije, tako da bi bilo dobro ukoliko su potpisani od strane nekoga iz kompanije — direktora, marketing specijaliste ili nekog drugog zaposlenog. To će olakšati proces uspostavljanja prijateljskog i odnosa poverenja između vas i pretplatnika. Izbegavajte da u potpisu stoji samo logo i naziv firme, jer ljudi komuniciraju sa ljudima a ne sa logoima i kompanijama.

  1. Jasno istaknite poziv na akciju (CTA) — Svaki od mejlova dobrodošlice bi trebalo da sadrži jedan centralni poziv na akciju (CTA) i da jasno ukazuje čitaocu na koji način bi trebalo da učini sledeći korak. CTA može biti poseta sajtu, praćenje na društvenim mrežama, čitanje tekstova na blogu, popunjavanje ankete, gasanje… Trebalo bi da navedete korisnika da učini ono što želite, ali nikako ne smete da budete agresivni, jer mejl dobrodošlice treba da ima prijateljski i negujući ton.

Efikasna strategija za navođenje korisnika da odgovore na CTA može biti takozvana “micro-yes” sekvenca. Cilj ove strategije je da kroz više mejlova koji prate mejl dobrodošlice naviknete pretplatioca da odgovara sa “da,” pre nego što mu ponudite da kupi vaš proizvod ili zakaže sastanak sa vama. Neki od koraka u ovoj strategiji mogu biti: poziv da vas zaprate na društvenim mrežama, saznaju više o vašem brendu, pročitaju vaš blog, pruže vam fidbek… Ova strategija je dobra jer se njom gradi poverenje pretplatnika, koje će ih ohrabriti da postanu korisnici ili klijenti.

  1. Budite dosledni u dizajnu — Doslednost je jedna od ključnih stvari u procesu izgradnje poverenja, a dobar saveznik u tome je dizajn. Uvek vodite računa o tome da je dizajn vaših mejlova konzistentan, kao i da su boje, fontovi, logotipi i vizuali u skladu sa vašim brendom. Dizajn mejlova i doslednost u njemu treba da omogući pretplatniku da poveže vaše mejlove sa vašim sajtom ili oglasima, kao i da svaki vaš naredni mejl identifikuju sa vašim brendom.

Korišćenje fotografija i zanimljivih vizuala je poželjno, ali treba biti umeren i ne preterivati sa različitim elementima dizajna.

  1. Pratite povratne informacije — Preko 40% ispitanika navodi da je glavni razlog zbog kog se odjavljuju sa mejling lista prevelika učestalost u slanju mejlova. Stopu odjavljivanja želite da svedete na minimum, tako da bi trebalo da u mejlu dobrodošlice postavite očekivanja i budete transparentni kada je reč o vašoj mejl strategiji. Pretplatnik bi trebalo da zna koliko sadržaja koje vrste i u kom trenutku bi trebalo da očekuje od vas.

Na kraju mejla obavezno ostavite opciju za odjavljivanje sa mejling liste (unsubscribe). Iako možda mislite da će vam neuključivanje ove opcije doneti bolje rezultate, istina je upravo suprotna — ljudi mogu postati isfrustrirani vašim brendom jer im šaljete mejlove koje ne žele.

Bolja opcija je da uključite anketu pri odjavljivanju, kako biste na osnovu povratnih informacija koje ćete dobiti od korisnika koji su se odlučili na ovakav korak optimizovali vašu mejling strategiju. Alternativno, možete ih preusmeriti na centar za preference (Preference Center) tj. stranicu na kojoj će im biti ponuđeno više opcija, kao što je primanje mejla jednom nedeljno, primanje samo promotivnih ponuda ili potpuno odjavljivanje.

  1. Formatirajte mejl
    Na kraju, ne zaboravite da adekvatno formatirate tekst. Podelite ga u manje pasuse kako bi bio čitljiviji i naglasite ključne reči.

Zaključak

Ukoliko želite da na samom početku uspostavljanja veze sa vašim klijentom ili potencijalnim klijentom pokažete da brinete za njihove potrebe, da želite da uspostavite odnos poverenja sa njima i da će i oni imati koristi od saradnje sa vašim brendom, mejl dobrodošlice je najbolji način da ovo uradite. Kao što statistika pokazuje, pretplatnici očekuju i čitaju mejlove dobrodošlice, što je navika koju biste morali pametno da iskoristite kako biste optimizovali vašu digitalnu marketing strategiju.

Postoji mnogo alata i dobrih primera koji vam mogu pomoći u sastavljanju odličnog mejla dobrodošlice. Iako postoji više načina da se ovo efektivno uradi, uvek treba da imate u vidu profil pretplatioca i da mejl prilagodite njemu, kao i da vodite računa o vremenu slanja mejla — najbolje je da ga pošaljete što pre. Naslov treba da osmislite tako da bude upečatljiv i natera pretplatnika da pročita mejl, a sadržaj treba da bude orijentisan ka ukazivanju benefita koje će čitalac imati ukoliko odgovori na vaš CTA. Nemojte pretrpavati vaš mejl dobrodošlice — jednim pozivom na akciju jasno ukažite čitaocu šta je njegov sledeći korak. Doslednost u dizajnu je neophodna praksa ukoliko želite da poboljšate identifikaciju pretplacioca sa vašim brendom i izgradite poverenje. Na kraju, uvek vodite računa o povratnim informacijama i razlozima zbog kojih se ljudi odjavljuju sa vaše mejling liste kako biste došli do najboljih rezultata.

Ukoliko vam je potrebna pomoć u pisanju mejlova dobrodošlice, izgradnji vaše mejl marketing strategije, određivanju ciljeva, postavljanju automacije ili bilo čemu iz sfere mejl marketinga, možete nas kontaktirati i rado ćemo iskoristiti svoju ekspertizu u cilju unapređenja vašeg onlajn prisustva.

Pročitajte još

Kontaktirajte nas

Imate predlog za saradnju ili vam je potrebna neka od naših usluga?